نشست خبری ریئس و اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان

نشست خبری ریئس و اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان با اصحاب رسانه و خبرگزاری ها و پایگاه خبری استان با حضور اعضای روابط عمومی کانون وکلا برگزار شد.

کانون وکلای دادگستری لرستان
06اسفند 1402

نشست خبری ریئس و اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان با اصحاب رسانه و خبرگزاری ها و پایگاه خبری استان با حضور اعضای روابط عمومی کانون وکلا برگزار شد.

نشست خبری ریئس و اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان

در این نشست اعضای بیش از ده پایگاه خبری حضور داشتند و سوالات و نقطه نظرات خود را با اعضای هیئت مدیره در میان گذاشتن.

غلامرضا رفیعی رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان امروز شنبه در نشست با خبرنگاران که به مناسبت روز وکیل پس از ذکر تاریخچه مختصر استقلال کانون ها گفت:" سابقه تاریخی وکالت به سال 1291 در قانون وزارت عدلیه برمی گردد.

وی گفت: قانون وکالت در سال های 1315 و 1316 بطور اختصاصی تصویب و در این قانون به طور مفصل به اینکه وکالت چه شغلی و وکیل چه وظایفی داشته و تحت چه قوانینی باید وظایف خود را انجام دهد، پرداخته شده است.

رفیعی با ابراز تاسف در زمینه  فقدان حضور حقوقدان مجرب در مجلس شورای اسلامی گفت: فقدان حقوقدان سبب ایجاد اختلال در قانون گذاری می شود، کمیسیون قضایی در مجلس شورای اسلامی بعد از دوسال تشکیل شده است.

وی افزود: در انتخابات مجلس باید طوری برنامه‌ریزی شود که حقوقدانان خود به عنوان نامزد انتخاباتی در صحنه حضور یابند.

وی ادامه داد: در تمام کمیسیون های تخصصی مجلس باید افراد متخصص و باتجربه حقوق وجود داشته باشد تا قوانین حقوقی را در حوزه مربوطه و کمیسیون تخصصی بکار گیرند.

وی از پیگیری 525 پرونده از سوی وکلای معاضدتی و تسخیری کانون وکلای استان طی امسال خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 100 مورد تسخیری و مابقی معاضدتی بوده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان اظهار داشت: از زمانی که کانون وکلا در لرستان تشکیل شده تا کنون 760 نفر وکیل پایه یک عضو آن شده است.

رئیس کانون وکلای لرستان در پاسخ به پرسشی در زمینه نحوه رسیدگی به تخلفات وکلا و آمار مربوطه گفت:" کانون وکلا مطابق قانون از طریق دادسرا و دادستانی و دادگاه انتظامیِ خود به تخلفات و شکایات وارده رسیدگی می کند.

در این نشست خبری رئیس کانون وکلای لرستان ضمن تشریح دیدگاهها و آخرین اخبار کانون به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.

همچنین عباس رحمتی در نشست خبری هیئت مدیره کانون وکلای لرستان با خبرنگاران بمناسبت روز وکیل در این رابطه گفت : کانون وکلا در همه کشورها از جایگاه بالا و ارزشمندی برخوردار است چرا که وکیل از جان مال و ناموس مردم دفاع می کند و این دفاع در چارچوب قانون در رفتا و گفتار وکردار ما عجین شده است.

وی افزود : اعتقاد داریم قانون تسهیل مصوب مجلس شورای اسلامی آسیب های زیادی به حوزه وکالت وارد ساخته و کسانی که تخصصی در امر وکالت و قانون گذاری ندارند قانونی را مصوب نمودند که اسیب زیادی به این حوزه وارد نمود .

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان لرستان با بیان اینکه پذیرش وکلا بایستی براساس اعتبار سنجی و نیاز سنجی صورت گیرد اظهار داشت : متقاضی امر وکالت بایستی حداقل های علمی را مسلط باشد و با آشنایی کامل به امر وکالت در آزمون آن شرکت نمایند اما متاسفانه این رویه تخصصی در این شرایط حاکم نیست .

رحمتی ادامه داد : نمایندگان بایستی از لحاظ قانون گذاری قبل از تصویب قوانین تخصصی در این حوزه ها ،قبلاً از متخصصین مشورت نموده و آسیب شناسی کامل نمایند اما عده ای که سطح علمی بالایی نداشتن و چندین مرحله در آزمون وکالت شرکت کرده بودن و پذیرفته نشدن با راه اندازی کمپینی علیه کانون وکلا و حضور در مجلس باعث ضربه زدن به امور مردم شدند و رویه تخصص زدایی را در پیش گرفتند

 رحمتی در ادامه افزود: متاسفانه در مجلس شورای اسلامی کار کارشناسی صورت نگرفت مراحل تخصصی پذیرش وکلای جدید بعلت نداشت اطلاعات علمی برخی نمایندگان اعمال نشد و در نحوه آزمونهای پذیرش تغییراتی تصویب گردید که چندان نمی توان به این قانون برای امر وکالت امیدوار شد .

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری لرستان